Jak skontaktować się z kurierem?

Firmy kurierskie mniej lub bardziej chętnie udostępniają możliwości skontaktowania się z kurierem. Są firmy kurierskie takie jak FedEx, UPS czy TNT w których uzyskanie kontaktu z kurierem poprzez infolinię jest niemożliwe. Pozostałe firmy kurierskie czyli GLS, DPD, DHL, InPost udostępniają różne możliwości kontaktu z doręczycielem. W DPD aby skontaktować się z kurierem doręczającym jedynie potrzebujemy znać własny kod pocztowy oraz numer przesyłki (w przypadku przesyłek zamówionych przez nasz serwis numer przesyłki zaczyna się od ciągu zer, a kończy wielką literą “U”). W celu uzyskania telefonu do kuriera musimy wejść na stronę www.dpd.com.pl na której wpisujemy numer przesyłki do wyszukiwania. Po przejściu do historii przesyłki będzie można zobaczyć wyraźny napis “Sprawdź telefon do kuriera” po kliknięciu strzałki pokażą się nam pola do uzupełnienia. Wystarczy, że uzupełnimy jedną z danych oraz przepiszemy kod z obrazka i pojawi nam się telefon do kuriera. Analogicznie sprawdzimy telefon do kuriera, który ma od nas odebrać przesyłkę, jedynie zamiast numeru przesyłki należy wpisać numer zlecenia (który rozpoczyna się od daty złożenia (w formacie: YYYYMMDD) oraz pięciu losowych cyfr.W przypadku pozostałych firm kurierskich numery telefonów lub kontakt z kurierem uzyskamy poprzez telefon na infolinię danej firmy. W przypadku firmy InPost kontaktujemy się pod numerem 722 444 000, gdzie po połączeniu z konsultantem powinniśmy uzyskać telefon do kuriera. W przypadku firmy GLS osobiście polecam sprawdzenie w wyszukiwaniu przesyłki jaki oddział nas obsługuje i spróbować wyszukać telefon na infolinię poprzez frazy typu “GLS Stryków infolinia”, wtedy powinno się udać dodzwonić bezpośrednio do infolinii obsługującej dany oddział. Tutaj również konsultant na infolinii powinien podać nam telefon do kuriera realizującego odbiór. W większości przypadków, jeśli został wpisany prawidłowy numer do Państwa to powinien rano, gdy kurier zaczyna realizować doręczenie lub odbiór powinien przyjść SMS z kontaktem do niego. Natomiast gdy chcemy skontaktować się z kurierem DHL poprzez infolinię (42 634 53 45). Po połączeniu się z konsultantem pracownik DHL spróbuje się połączyć z kurierem realizującym zleceniu odbioru lub doręczenia, by następnie przełączyć nas do rozmowy z nim. Jeśli sytuacja tego wymaga to po uzyskaniu zgody od doręczyciela zostanie nam przekazany numer telefonu bezpośrednio do niego. W przypadku gdy konsultantowi nie uda połączyć się z kurierem pozostaje nam próbować kolejny raz po tym jak upłynie około 15 minut.Wracając do pierwszych trzech firm kurierskich w których niemożliwe jest uzyskanie kontaktu do kuriera to w przypadku stałych odbiorów lub stałych doręczeń dobrą praktyką będzie po prostu uzyskanie telefonu bezpośrednio od kuriera i zapisanie go w telefonie. O wiele prościej jest mieć dobre relacje z kurierem i kontaktować się bezpośrednio z nim.