Jak zrobić zwrot w x-kom.pl i na jaki adres wysłać paczkę?

Marka x-kom.pl od lat jest rozpoznawalna na rynku sprzętu komputerowego i elektronicznego. W kraju działa 27 nowoczesnych salonów stacjonarnych, a klientów przyciąga również oferta sklepu internetowego. x-kom.pl to również znany sprzedawca na Allegro. Poza doskonałej jakości produktami klienci doceniają fachową obsługę oraz praktyczne rozwiązania dotyczące zakupów, serwisu czy zwrotów. x-kom.pl uruchomił program Sales Masters, który pozwala na zarabianie przez polecanie oferty sklepu. Poza tym sprawnie działa aplikacja mobilna, czat, infolinia, formularze online. Z doradcami można również porozmawiać w sklepach stacjonarnych.

x-kom.pl sklep internetowy

Jak zwrócić towar do x-kom.pl?

Wielu klientów decyduje się na zakupy sprzętu w sklepie internetowym x-kom.pl. Zdarza się, że z różnych powodów towar nie spełnia naszych oczekiwań lub dotrze do nas uszkodzony i chcemy zrezygnować z transakcji. Reklamacje i zwroty x-kom.pl oczywiście podlegają zapisom prawa polskiego i każdy klient ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 15 dni od otrzymania przesyłki. Poza wysyłką paczki należy również odesłać na adres serwis@x-kom.pl stosowne oświadczenie. Jeśli chcemy skorzystać z tradycyjnej poczty lub usług kurierskich, formularz trzeba wysłać na adres siedziby:

x-kom sp. z o.o.

ul. Bojemskiego 25

42-202 Częstochowa

Jak wypełnić oświadczenie odstąpienia od umowy x-kom.pl?

Wzór oświadczenia odstąpienia od umowy x-kom.pl znajduje się na stronie internetowej firmy: https://lp.x-kom.pl/a/static/serwis/oswiadczenie-o-odstapieniu-od-umowy-zawartej-na-odleglosc.pdf. W przypadku zwrotu telewizora lub uchwytu do telewizora należy skorzystać z formularza: https://lp.x-kom.pl/a/static/serwis/oswiadczenie-o-odstapieniu-od-umowy-zawartej-na-odleglosc-tv.pdf. Poza tym wielu klientów przy zakupie sprzętu elektronicznego lub komputerowego decyduje się na dodatkowe ubezpieczenie. Odstąpienie od umowy wymaga również wypowiedzenia tej usługi. Stosowny druk można znaleźć na https://lp.x-kom.pl/a/static/serwis/oswiadczenie-o-odstapieniu-wypowiedzeniu.pdf.

x-kom.pl formularz zwrotu

oświadczenie-o-odstąpieniu-od-umowy-zawartej-na-odległość

Jak zgłosić zwrot lub reklamację x-kom.pl?

W przypadku reklamacji sprzętu w x-kom.pl warto na stronie www.x-kom.pl/serwis wypełnić zgłoszenie reklamacyjne. W ten sposób uzyskamy numer RMA. Pozwala on śledzić na https://www.x-kom.pl/l/serwis-sprawdz-zgloszenie/ cały proces zwrotu lub reklamacji. Numer RMA zostanie przesłany pocztą elektroniczną na wskazany w zgłoszeniu adres w ciągu dwóch dni od daty wypełnienia wniosku.

Jak wysłać przesyłkę ze zwrotem x-kom.pl?

Klienci, którzy kupili sprzęt w sklepie stacjonarnym x-kom.pl, muszą dostarczyć urządzenia do danego punktu. Ci, którzy zdecydowali się na zakupy online, powinni odesłać przesyłkę na adres zwrotu przesyłek:

SERWIS X-KOM SP. Z O.O.

42-202 Częstochowa

Rejtana 29B

lub dostarczyć ją tam osobiście

W przypadku umowy zawartej na odległość musimy przesłać towar do sprzedawcy w terminie 15 dni. Wraz z nadaniem paczki ze zwrotem x-kom.pl kurierem lub za pośrednictwem poczty warto również przesłać formularz odstąpienia od umowy. Jeśli nie chcemy lub nie możemy czekać na kuriera, możemy dostarczyć przesyłkę do Punktu Kurierskiego Spakuj-wyslij.pl w Skierniewicach pod adresem Aleja Niepodległości 6 i tam ją nadać.

Jak zapakować paczkę ze zwrotem?

W przypadku wysyłki kurierem zwrotu do x-kom.pl należy szczególną uwagę zwrócić na sposób zapakowania i oznaczenia przesyłki, by nie została ona uszkodzona na żadnym etapie transportu. Sklep zastrzega sobie prawo do tego, by nie wszystkie towary mogły być zwrócone bez podania przyczyny. Szczegółowe wyjątki znajdują się w punkcie VII regulaminu:

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Ci jako konsumentowi w odniesieniu do umów:

  •         świadczenie usług, jeżeli wykonaliśmy w pełni usługę za Twoją wyraźną zgodą i poinformowaliśmy Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po tym, jak spełnimy świadczenie, utracisz prawo do odstąpienia od umowy;
  •         w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według Twojej specyfikacji lub służąca zaspokojeniu Twoich indywidualnych potrzeb;
  •         w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe, wizualne lub programy komputerowe, dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  •         zawartych w drodze aukcji publicznej;
  •         dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli realizację umowy rozpoczęliśmy za Twoją wyraźną zgodą przed upływem terminu odstąpienia od umowy i po tym, jak informowaliśmy Cię, że w tej sytuacji tracisz prawo odstąpienia od umowy,
  •         w których przedmiotem świadczenia jest rzecz, którą dostarczamy w zapieczętowanym opakowaniu, a której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych – jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

Poza tym klient odpowiada za zmniejszenie wartość rzeczy, jeśli z niej korzystał w sposób, który wykracza poza konieczny do sprawdzenia sposobu działania.

Zgłoszenie serwisu lub reklamacji x-kom

Produkty objęte gwarancją można wysłać do autoryzowanego serwisu konkretnej marki, co znacznie przyspiesza całą procedurę. Na stronie x-kom znaleźć można pełną listę serwisów wraz z danymi kontaktowymi. Przy wysyłce towaru do naprawy należy do przesyłki dołączyć ksero faktury lub paragonu, kartę gwarancyjną i opis usterki. Warto również zgłosić zlecenie serwisowe na stronie x-kom, co daje nam dostęp do numeru RMA oraz numeru zlecenia serwisowego.

x-kom.pl sklep logo

Kiedy dostaniesz pieniądze ze zwrotu x-kom?

Pieniądze za zwrot x-kom są rozliczane po otrzymaniu towaru. Klient może wybrać spośród różnych opcji. Popularnością cieszy się zwrot na konto lub w gotówce, a także przygotowanie nowego zamówienia.