Na co zwrócić szczególną uwagę podczas składania zamówienia?

Podczas składania zamówienia należy zwrócić szczególną uwagę na kilka elementów aby zapobiec problematycznym sytuacjom. Pierwszą i najważniejszą rzeczą, którą powinniśmy sprawdzić przed zatwierdzeniem zamówienia jest prawidłowe dane adresowe nadawcy oraz odbiorcy. Tak jak drobna literówka w ulicy nie powinna wpłynąć na odbiór lub doręczenia paczki to błędna cyfra w numerze domu lub kodzie pocztowym może spowodować, że kurier nie będzie mógł odebrać lub doręczyć paczki.

Drugim ważnym elementem poprawne wypełnienie numeru telefonu – poprawne wypełnienie oznacza podanie numeru telefonu jako ciąg cyfr, bez spacji czy myślników. SMSy do nadawców i odbiorców wysyłane są automatycznie przez system, który nie rozpoznaje spacji ani myślników co spowoduje, że taki sms do nikogo nie dotrze. Wypełniając dane odbiorcy oraz nadawcy często można skrócić nazwę odbiorcy lub nadawcy np. z Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe na PHU, co oszczędza nam czasu a kurierowi zbyt dużej ilości niepotrzebnych znaków, które mu nic nie mówią.

Jeśli wysyłamy paczkę za pobraniem, warto się upewnić czy kwota pobrania, którą wpisaliśmy jest poprawna. Należy pamiętać, że kurier pobierze dokładnie taką kwotę jaka jest wpisana w rubrykę pobranie. Koszt przesyłki należy dodać samemu do tej kwoty jeżeli jest taka potrzeba. Wysyłając za pobraniem trzeba również podać numer rachunku bankowego, na który otrzymamy zwrot naszego pobrania. Aby uniknąć pomyłek, najlepiej jest skopiować nasz numer rachunku bezpośrednio ze strony internetowej naszego banku i potem wkleić w odpowiednie miejsce podczas wypełniania formularza adresowego.

Mimo wszystko, jeśli nastąpi jakaś pomyłka, którą zauważymy dopiero już po złożeniu i opłaceniu zamówienia, wtedy należy zadzwonić na infolinię spakuj-wyslij, powiedzieć jaki jest problem i po poprawieniu danych przez administratora, otrzymają Państwo poprawiony list przewozowy na adres e-mail.